Vállalati projektfeladatok és élelmiszergazdasági szakemberek az üzleti szemléletmód és a gyakorlatorientált képzés szolgálatában

Az Agrobiznisz Intézet keretein belül működő Élelmiszerkereskedelem specializáció eltökélt szándéka, hogy a képzésen részt vevő hallgatók minél szélesebb körben nyerjenek betekintést a hazai és multinacionális vállalatok működésébe, valamint naprakész gyakorlatot szerezzenek a projektszemléletű feladatmegoldással kapcsolatos kompetenciák területén. A vállalatokkal történő együttműködés keretében az elmúlt hónapokban több mint 15 vállalati szakember, felsővezető kapcsolódott be képzésünkbe az élelmiszergazdaság szinte valamennyi területéről. A korábbi évhez hasonlóan a hallgatók valós vállalati projektfeladatokon keresztül bővíthették egyetemi tanulmányaikat. Ebben a szemeszterben a Coop, a SIÓ, a Sellmore és a Nestlé projektfeladatait 4-5 fős csoportokban oldottak meg a hallgatók. A csapatok szakmai munkáját az egyetemi oktatók mellett a felkért vállalati mentorok is segítették. Iránymutatásaikkal, szakmai és vezetői tapasztalataikkal nagymértékeben hozzájárultak a gyakorlatorientált képzési törekvéseinkhez és az üzleti szemléletmód megismertetéséhez.

Az őszi félév projektfeladatai az alábbiak voltak:

  • Környezettudatosság és fenntarthatóság a Coop üzlethálózatban (COOP)
  • A kávéfogyasztási szokásokban rejlő lehetőség a Dolce Gusto kávé esetében (Nestlé)
  • A Covid-19 hatása az élelmiszerkereskedelemre (Sellmore)
  • Hohes C 2.0 projekt (SIÓ)

A félév végeztével a projekt csoportok egy záró (online) prezentáció keretein belül mutatták be eredményeiket az öt fős vállalati szakemberekből álló értékelő bizottságnak.